Częste pytania


Jaka jest różnica pomiędzy formatem cyfrowym a tradycyjnym ?
Format cyfrowy w odróżnieniu od formatu tradycyjnego ma inną proporcję boków wykonanego zdjęcia. W przypadku analogowej fotografii proporcja ta wynosi 3:2 , natomiast w fotografii cyfrowej większość aparatów wykonuje zdjęcia o proporcji 4:3

Co oznacza Pełen Kadr – Pełen Format – Zdjęcia z ramką ?

Fit (wpasowanie - pełen kadr)
zdjęcie cyfrowe (4:3) wpasowywane jest w odbitkę o proporcjach tradycyjnych (3:2) tak, że całe zdjęcie mieści się w kadrze, za to po bokach zdjęcia zostają białe paski. Ta opcja jest zalecana w przypadku, gdy element bardzo ważny dla kompozycji znajduje się blisko górnej lub dolnej krawędzi zdjęcia.

Fill (nałożenie)
opcja domyślna (tak robimy 95% zleceń) zdjęcie cyfrowe (4:3) nakładane jest na odbitkę o proporcjach (3:2) w ten sposób, że niewielka część z góry i dołu zdjęcia jest obcinana, a cała powierzchnia odbitki zostaje wypełniona obrazem(bez białych pasków po bokach)

Fill z ramką
zdjęcie przycięte jak w opcji Fill, dookoła biała ramka o grubości ok. 4 mm. jeżeli zdjęci nie odpowiada proporcją dopasowaną do formatu, wybierając ta opcję należy się spodziewać że na odbitce będą białe paski po bokach, ale za to prawie 100% obrazu będzie wywołane.

Fit z ramką
ta opcja zachowuje absolutnie cały kadr, dokładana jest ramka grubsza po bokach, cieńsza na górze i na dole.

Biała Ramka
Zaznaczenie tej opcji powoduję ze odbitka będzie dookoła z białą ramka o grubości ok. 4mm

Jak sprawdzić czy jakość zdjęcia jest wystarczająca dla wybranego przeze mnie formatu ?
Program Fotosender po wybraniu zdjęcia pokaże w prostokącie nad wybranym formatem jaka jest jakość odbitki w wybranym formacie :

kolor czerwony - słaba jakość odbitki
kolor żółty - średnia jakość odbitki
kolor zielony - dobra jakość odbitki

Jaką rozdzielczość stosować aby moje odbitki zostały wydrukowane w dobrej jakości ?
Należy pamiętać, że na wysoką jakość wywołania odbitki ma wpływ wiele czynników:

  • rozdzielczość
  • ostrość
  • sposób zapisu (jpg, bmp)
  • stopień kompresji
  • prawidłowo ustawiony balans bieli
  • siła światła lampy błyskowej - zbyt wysoka powoduje powstanie "białych plam" na fotografowanym obiekcie

Poniżej zamieszczamy tabelę minimalnych rozdzielczości wymaganych aby Twoje odbitki były bardzo dobrej jakości:

  • 10 x 15 - 1200 x 900
  • 13 x 18 - 1600 x 1200
  • 15 x 21 - 2000 x 1600
  • 20 x 30 - 3000 x 2400

Ile naraz mogę wysłać zdjęć?
Program Fotosender przyjmuje maksymalnie 500szt.

Co zrobić gdy zdjęć mam więcej?
Wystarczy podzielić zlecenie na kilka części i przesyłacz je.
W jednym zleceniu 450szt a w drugim 400szt itp.
Więcej na ten temat w instrukcji obsługi programu Fotosender

Program nalicza opłatę za wysyłkę za każdym razem kiedy wysyłam zlecenie w częściach. Co zrobić w tej sytuacji?

Program został w taki sposób skonfigurowany że automatycznie nalicza wpłatę za przesyłkę.
Proszę się nie martwić, my naliczamy tylko raz za przesyłkę
Wystarczy ze Państwo oblicza sobie ilość odbitek + koszt przesyłki (jeden raz)
W razie nieścisłości zawsze można do nas zadzwonić lub napisać e-mail.

Jak sprawdzić status mojego zlecenia ?
Po wysłaniu zlecenia przez nasz program otrzymasz drogą elektroniczną (e-mail) wszelkie niezbędne informacje związane z realizacją Twojego zlecenia.

Pierwszą informacją, jaką otrzymasz jest potwierdzenie o przesłaniu zlecenia do systemu, informacja ta dociera w kolejności akceptowania zleceń z serwera (wysyłane w sobotę lub w niedziele zlecenia są akceptowane w poniedziałek do godzin południowych)

Jeśli Twoje zlecenie zostało poprawnie wypełnione oraz opłacone zostanie ono przekazane do realizacji.

Po wykonaniu Państwa zlecenia otrzymasz kolejny e-mail z informacją o wykonaniu wywołania zdjęć.

Firma Kurierska GLS wysyła również w tym samym dniu informacje o nadaniu paczki, na adres e-mail podany przy rejestracji, gzie można sprawdzić statut przesyłki.

Status zamówienia można sprawdzić również w programie Fotosender (zakł. HISTORIA)

Co zrobić gdy zostało przerwane połaczenie ?
Trzeba jeszcze raz wysłać do nas pliki
Niekompetne wysłanie plików = brak zlecenia.
Po poprawnym wysłaniu zdjeć, pokarze się numer, który zostaje przypisany do konkretnego zamówienia.
Inaczej mówiąc, my widzimy pliki wtedy kiedy Państwo oraz my znamy numer zlecenia z programu Fotosender.

Chcę wysłać pliki na Pendrive lub CD co mam zrobić?
Wystarczy do nas zdzwonić lub napisać e-mail, podamy wszystkie dane do wysyłki oraz potrzebne informację dla nas które trzeba dołączyć do wysyłanych plików.

Ile wynosi czas realizacji zlecenia ?
Wpływ na to jak długo będziesz oczekiwał(a) na zlecenie ma termin złożenia zlecenia (zlecenia wysłane w dni świąteczne oraz soboty są realizowane w pierwszym dniu roboczym) oraz potwierdzenie wpłaty za zlecone zamówienie.

W pieszej kolejności są realizowane zlecenia opłacone oraz zlecenie "za pobraniem"

Wszystkie zlecenia staramy się realizować w jak najkrótszym czasie 1- 4 dni robocze.

Na czas realizacji wpływa też poprawne wpisane danych do wysyłki.

Zlecenia wysyłane do klientów Firma Kurierską docierają na drugi dzień od momentu wysłania od nas paczki.

Natomiast zlecenia z wybraną opcją wysyłki Poczty Polskiej w 2-3 dni dokładny opis znajduje się na stronie Poczty Polskiej (realizacja i czas dostarczania paczek)

W jaki sposób mogę zapłacić za zlecenie ?
Oferujemy następujące formy płatności:

przelewy elektroniczne z większości polskich banków : Inteligo, Zachodni WBK, ING, BPH, Kredyt Bank, Invest Bank, PKO S.A., Lukas Bank, BGŻ, Millenium, PKO BP, Mult iBank,Citybank,Bank Ochrony Środowiska, Deutche Bank, płatność kartami Visa i Mastercard .
W momencie zakończenia wysyłania zlecenia zostaniesz automatycznie połączony z modułem płatności elektronicznych (otwiera nowe okno w czasie do 5 sek), za pomocą którego możliwe będzie opłacenie zlecenia. System płatność obsługuje firma Przelewy24.pl

Przelewem tradycyjnym, na nasze konto firmowe: KPAX Piotr Tworek | ul. Nowokramska13 | 60-438 Poznań |

nr rachunku : 89 1090 1362 0000 0001 2206 0858

Płacą przelewem prosimy wpisać numer zlecenia z programu Fotosender, znacznie ułatwi nam to odszukanie wpłaty, często się zdarza że wpłata jest z nazwiska Panieńskiego lub wpłacającym jest inna osoba. Powoduje to ręczne szukanie wpłaty co może potrwać kilka dni w celu wyjaśnienia sytuacji, w tym czasie zlecenie czeka na wysyłkę.

Wybierając przesyłkę pobraniową – płacą Państwo przy odbiorze.

Którą formę dostawy oraz płatności wybrać najkorzystniej ?
Najkorzystniejszą metodą płatności są przelewy elektroniczne.

Zlecenia wybrane "za pobraniem" automatycznie trafiają do realizacji, bez czekania na weryfikację wpłaty przez system.

Czy moja przesyłka jest bezpieczna ?
Wszystkie zlecenia przesyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej jak i Kurierów są pakowane w folię bombelkową i wkładane w specjalne kartonowe opakowania, które zapewniają bezpieczny transport Twoich zdjęć.

Dodatkowo karton jest chroniony przez czarną folie stretch i jeszcze raz owijany taśma.

Dlaczego inni wysyłają odbitki w listach ?
Nie wiemy, może ufają przewoźnikom.

Nasza firma wysyła tylko zdjęcia zapakowane w kartonie.

Nie wysyłamy zdjęć w listach (jest to mało profesjonalne)

Dbamy o klienta i nie chcemy żeby zagubił się list gdzieś na taśmie sortowniczej, lub zdjęcia zostaną pogięte lub zawilgocone.

Kiedy następuje realizacja zlecenia ?
Wszystkie zlecenia realizujemy po wpłynięciu należności na nasz rachunek lub wyboru przesyłki pobraniowej.

Przy płatności przelewem czekamy 7 dni .

Po siedmiu dniach kontaktujemy się i uzgadniamy czy realizujemy zlecenie czy kasujemy pliki do wywołania.

Jak mogę uzyskać pomoc ?
W programie Fotosender jest baner, wystarczy wybrać odpowiednią pozycje.

Formularz kontaktowy

Instrukcja obsługi programu

Oczywiście zapraszamy do kontaktu telefonicznego w godz. 10-17 w dni robocze, nasz numer T-mobile : 668 550 323

e-mail: fotolab@odbitkionlie.com

Czy mogę osobiście dostarczyć pliki i odebrać zdjęcia ?
Z uwagi na charakter działalności naszej firmy oraz usytuowanie laboratoriów w rożnych miejscach. Nie oferujemy możliwości odbioru osobistego .